6 Kasım 2010 Cumartesi

KÜÇÜK AKVARYUMDA VEDA

Ben her sene 19 Mayıs da Bodrumda deniz sezonunu açar,29 Ekimde de kapatırdım.Bu sene Bodrumluların sarı yaz dedikleri günlerde Bodrumdaydım.Bu günler Kasım başında başlıyor 3 veya 4 hafta sürüyor. Hava sıcaklığı 24 derecenin altına hiç düşmedi, deniz Ağustos ayındakinden bile sıcak.Hemen hemen hergün denize girdim,ama bugün veda zamanıydı ve veda günü hep en güzel gündür.Deniz gözlüklerimi ve paletlerimi taktım,biraz uzun yüzmeye ve belki şanslıysam akyaları görmeye niyetliyim.Akyalar sürü halinde bazen küçük balıkların peşinde bizim koya gelirler 4 senede 1 kere gördüm.Su ılık deniz berrak balık boldu ama Akyalar yoktu,tam çıkarken kayalıklarda hareket eden bir taş gördüm biraz dikkatli baktım,taş kollarını açtı ve bembeyaz karnını ve kollarını bana gösterdi,Bu kocaman bir ahtapottu .Ben tabi hemen bu ahtapotun yarısından makarna sosu yarısından da güzel bi salata yaparım diye düşündüm ah birde yakalayabilseydim.Denizden sonra eve geldik, ama benim aklımdan deniz mahsülleri şöyle kalamarlar karidesler falan geçiyor.Hemen akyarlara inmeye hem bir çay içip hem de balık bakmaya gittik.Balıkçılarla biraz konuşunca bu aralar kalamara çıkan bi tekne olduğunu öğrendim,biraz oralarda oyalandım,tekne geldi .Onlarda 3 tane iri kalamar aldım ama karides yok onu da mecburen marketten aldım ama şöyle iri olanlarından.Eve gelince kalamarları halka halka kesip karbonatlı ve şekerli suya koydum 1-2 saat beklediler.Sevgili eniştem Çiko dan öğrendiğim deniz mahsüllü makarnayı yapmaya başladım.. Temel malzeme sızma zeytinyağ,sarımsak ve domates.Sarımsakları ve küçük kestiğim domatesleri{en güzeli doğranmış domates almak} zeytinyağında kavurdum önce kalamarlarını atıp biraz pişirdim sonra karidesleri attım ah o ahtapottan biraz olsaydı cok iyi olacaktı.Aslında kayalardaki küçük kabukluları da atsam olurdu -bu arada kabukluların adı pikalides-ama hava karardı.sonra evdeki beyaz şaraptan bir bardak koydum tuz ve tabi biraz acı biber atıp altını kıstım. Makarna suyunu koyup deniz kabuğu şeklindeki barilla makarnanın yarısından biraz fazlasını pişirdim.Bu arada sos çok güzel pişti.Makarnaları süzüp,sosun tamamını üzerine döküp iyice karıştırdım. kocaman bir tabak kendime ve kocaman bir tabakta eşime hazırladım,üzerine benim tabağa maydanoz.eşime de biraz iri ceviz koydum....Şimdi size ukalalık edip televizyonda seyrettiğimiz yemek programlarındaki gibi bu makarnayla şu şarabı için demem lazım ,ama siz sos için açtığınız şarabı için.. ben öyle yaptım.Aslında veda yemeği şahane oldu.....

1 yorum: