9 Mayıs 2010 Pazar

BELLA İTALYA-FLORANSA

İtalyaya yolculuğumuz sabah 07 de Ljubljana hava alanında başladı.Otobüsle 1 saat sonra İtalyadaydık uzun bir yolculuktu ama yollar o kadar güzeldi ki uyumak istemedim, herşeyi görmek kaydetmek istedim. Yolumuz 8 saat sürdü önce yemyeşil Po  ovasından geçtik, heryerde üzüm bağları ,küçük güzel köylerden geçtik.italyada şarap niye güzel ve bol anladım,bahçelerde bile üzüm asmaları ve hepsi de çok bakımlı..Nihayet Floransa dayız.. hemen tura başladık birden bütün yorgunluğumuz geçti.  Floransa insanı ilk görüşte etkileyen bir şehir değil . Ama meydanları, meydanlardaki muhteşem heykelleri tabii en önemli heykel Michelangelo nun Davut heykeli..Arno nehri üzerinde bütün Floransa kartpostallarındaki olan Ponte Vecchio köprüsü beni hayal kırıklığına uğrattı. Ben muhteşem bir köprü beklerken eski ve kalabalık bir köprüyle karşılaştım.Neyseki en önemli sanat eserlerini bulunduğu Uffizi müzesi o gün herkese açık ve ücretsizdi. Biraz sıra bekledim ve o muhteşem eserleri gezdim..  Meydandaki  Santa Maria del Fiore kathedrali insan aklının almayacağı ince işlemelerle dolu bir şaheserdi.. Akşam yemeğimizi meydanda klasik müzik dinleyerek ve o muhteşem heykelleri seyrederek yedik.İstanbuldan  çıkalı tam 18 saat olmuştu ve cok yorgunduk hemen otele gidip yattık ..Sabah kahvaltı sonrası otelin önünden otobüse binip tekrar şehre indik.Aynı güzel meydanlardan geçip tekrar köprüye gittik. Görmediğimiz sokaklardan geçip Dante nin evini ve kilisesini gezdik.. Ve Floransaya veda ettik....